Europos krovinių pervežimo bendrovėms ir toliau susiduriant su vilkikų vairuotojų trūkumu, kvalifikuotą darbo jėgą mėginama pritraukti iš užsienio.
Statistikos duomenimis, šiuo metu Europoje trūksta apie 400 tūkst. vilkikų vairuotojų. Jų trūkumu skundžiasi ne tik Lietuvos, bet ir Lenkijos, Vokietijos, Prancūzijos ir kitų valstybių vežėjai.
Pasak tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) vadovo Povilo Drižo, šalių vyriausybės profesionalių vairuotojų krizę sprendžia įvairiai: subsidijuoja jaunuolių profesinį parengimą, stengiasi daugiau įdarbinti moterų, investuoja į saugias vilkikų parkavimo aikšteles. Tačiau vien šios priemonės problemos nesprendžia. Juolab kad ir Vakarų Europos vežėjai pripažįsta: susilyginus darbo jėgos kaštams, laikai, kai galima buvo prisivilioti vairuotojus iš ES pakraščio valstybių, jau praeityje.
Europoje vis garsiau girdimi raginimai plačiau atverti darbo rinką kvalifikuotai darbo jėgai iš trečiųjų šalių. Šiam žingsniui pirmoji ryžosi Lenkija, kurioje sunkvežimių vairuotojų trūksta daugiausia – jų poreikis siekia apie 124 tūkst. Lenkija pernai priėmė įstatymą, palengvinantį užsieniečių įdarbinimą.
Tolimųjų reisų vairuotojai Lietuvoje yra įtraukti į trūkstamų profesijų sąrašą. Tai reiškia, kad siūlomų laisvų darbo vietų vilkikų vairuotojams yra kur kas daugiau, nei gebančių ar norinčių dirbti šį darbą. Pasak P. Drižo, Lietuvos transporto sektorius pasirengęs įveikti šį iššūkį, tačiau tam reikalinga esminė sąlyga – lanksti verslo poreikį atitinkanti užsieniečių įdarbinimo tvarka.
TTLA vadovo teigimu, Lietuvos piliečių, tolimųjų reisų vairuotojų, darbo rinka yra išsemta. TTLA duomenimis, Lietuvos piliečių, turinčių reikiamos kategorijos vairuotojo pažymėjimus vežti tarptautinius krovinius vilkikais yra apie 40 tūkstančių, o transporto ir logistikos įmonių darbo rinkos poreikis – apie 70 tūkstančių tokių vairuotojų. Užpildyti trūkstamas darbo vietas galėtų trečiųjų šalių vairuotojai, kurie TTLA įmonėse dirba lygiomis sąlygomis kaip ES piliečiai, tačiau jų įdarbinimą apsunkina sudėtingos procedūros.
Reaguojant į Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ ir kitų verslo organizacijų siūlymus neatidėliotinai spręsti užsienio šalių, trečiųjų šalių piliečių įdarbinimo problemas Lietuvoje, mūsų šalyje nuo kitų metų taip pat numatyti pokyčiai, kurie turėtų leisti Lietuvos darbdaviams, tarp jų ir transporto bei logistikos įmonėms, paprasčiau įdarbinti užsienio šalių piliečius mūsų šalies įmonėse.
Statistikos duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį mūsų šalyje pradėjo dirbti 13,3 tūkst. sunkiasvorių ir krivininių transporto priemonių vairuotojų iš trečiųjų šalių. Dauguma jų –Ukrainos ir Baltarusijos piliečiai.